Mange CMS-systemer tilbyder også et modul til udsendelse af nyhedsbreve. Det har den fordel, at både webindhold og nyhedsbreve kan administreres samme sted, filbiblioteket genbruges i nyhedsbreve og nogle steder sågar at man mere eller mindre direkte kan sende websider ud som nyhedsbreve.
Men selv de store CMS-systmer har sine begrænsninger, når det kommer til nyhedsbreve.
Heldigvis er der rigtig gode alternativer – jeg har implementeret ConstantContact og Campaign Monitor, der fungerer næsten på samme måde.
- Jeg foretrækker ConstantContact, da det dels er billigere, dels har flere skabeloner, der let kan tilrettes og som tilbyder at kombinere nyhedsbreve med online spørgeskemaer samt administration af tilmelding til arrangementer.
- Campaign Monitor har dog en smart iPad app, der kan bruges til at indsamle emailadresser ved arrangementer, messer mv. Og det danske firma Applications har udviklet en løsning til integration mellem CM og MS CRM.
Begge systemer fungerer fortræffeligt, har omfatende statistikker og integration til Google Analytics. Listepriserne starter ved omkring 1 US cent pr. modtager plus opsætning og startgebyrer. Men alt i alt meget fair priser for gode løsninger.
Se også